Flott Sted Å Vandre, Svømme eller Bare Ta… – Harriman State Park

Det er mange flotte turer i Harriman State Park; dette er en moderat 5,5 mil kretstur, en av mine favoritter på nesten hvilken som helst dag i hvilken som helst sesong.
Ta N. J. Route 17 nordover til New York State Thruway og ta første avkjørsel, Exit 15a (Sloatsburg). Ta til venstre på bunnen av rampen på N. Y. Route 17 nord, og fortsett gjennom Landsbyen Sloatsburg. Like forbi landsbyen, ta til høyre ved lyskrysset, etter skiltet for » Seven Lakes Drive / Harriman State Park.»Følg Seven Lakes Drive for ca 7,8 miles til parkeringsplassen For Lake Skanatati, på venstre side av veien. Avkjøring til parkeringsplassen er 0,7 mil utover Kanawauke Circle.
Iron Mines Loop
fra på en kiosk på det nordvestlige hjørnet av parkeringsplassen, følg aqua-blazed Lang Sti langs nordsiden Av Lake Skanatati på en steinete gangsti gjennom et fjell laurbær kratt. I en halv mil, stien bøyer seg bort fra sjøen, krysser Pine Swamp Brook, og snart passerer en stor stein hylle til høyre. Ca 1,3 miles fra starten, vil du klatre til et veikryss Med den gule Blazed Dunning Trail (lagt ut I 1933 Av Dr. James M. Dunning, en frivillig Med Appalachian Mountain Club).
Ta til venstre og følg joint Long Path Og Dunning Trail, som kort går sammen. Når stiene divergerer, ta venstre gaffel og fortsett å følge de gule blazes Av Dunning Trail, som går ned gjennom laurel langs en bred skogsvei.
Rock hylle langs Den Lange Stien mot starten av turen. Foto Av Daniel Chazin.At bunnen av nedstigningen, vil du legge merke til steinfundamenter på begge sider av stien. Disse er rester av landsbyen bygget på slutten av 1800-tallet for å huse arbeidere ved Den tilstøtende Hogencamp-Gruven, som var aktiv fra 1870 til 1885. Ifølge historikeren James M. Ransom var det en gang 20 hus, flere låver, en skole og en butikk på dette stedet.
etter å ha krysset en bekk, vil du observere en stein plattform til venstre. Det ble bygget ut av avgangsmasser (stykker av stein kastet under gruveprosessen). Hauger av avgangsmasser kan bli funnet i hele denne gruve området. En kort avstand utover, vil du legge merke til en vertikal gruve aksel, ca 25 fot i diameter, på høyre side av stien. Et støpejernsrør stikker ut fra akselen, som er fylt med vann. Bruk ekstrem forsiktighet når du nærmer deg denne åpne akselen! På motsatt side av stien kan jernstenger sees som stikker ut fra en smuldrende betongbase (nå dekket med gress), med en steinforet brønn, tre meter i diameter, utover.
det er mange andre interessante rester av gruvedrift i området. De som ønsker å utforske området mer omfattende bør konsultere Iron Mine Trails Av Edward Lenik (nå tilgjengelig fra Trail Conference som en e-bok).
Fortsett sørover Langs Dunning Trail, passerer en sump til venstre. Stien svinger snart til høyre. En del av den gamle gresskledde veien etterfulgt av stien har blitt omfattende bygget opp ved hjelp av gruveavgang. En del av denne veien var en gang kjent som «Crooked Road», da den følger mange kurver rundt åsene i et forsøk på å holde veien så nivå som mulig. Innsjøen synlig til venstre Er Little Long Pond.etter en kilometer På Dunning Trail kommer du til et stort, nakent, steinete område, kjent som «Bowling Rocks» for steinblokker som prikker den nakne steinen. Stien fortsetter gjennom et ganske åpent område, med utsikt til venstre over ryggen i sør.Ca 0,4 kilometer Fra Bowling Rocks, etter en kort stigning, kommer du til et veikryss med den røde prikken-på-hvite-blazed Ramapo-Dunderberg (Rd) Stien. (Dette krysset, som ligger på toppen av en ås, blir lett savnet. Hvis du finner deg selv begynner en lang, jevn nedstigning, har du gått for langt og bør gå tilbake til det høyeste punktet, der krysset ligger.) Ta til høyre og følg rød-dot-on-white blazes nordover.
Du er nå på omtrent halvveis av turen.området like nord for krysset ble merket av en skogbrann i 2001. Det har nå begynt å regenerere, med mange store eviggrønne trær som har vokst i mellomtiden, men en rekke brente trestammer er fortsatt synlige. En kort avstand foran, R-D Stien krysser en stor åpen stein overflate, kjent Som Whaleback. Like utover, se etter en plakett pa en stein til hoyre for stien. Det ble plassert til minne Om George E. Goldthwaite, medlem Av Fresh Air Club Of New York, som var kjent for å ha hiked hele 21-mile Rd-Stien på mindre enn fem timer – ganske en prestasjon for fotturer denne bratte, steinete stien! stien går nå bratt ned et fjell for å krysse en bekk på en tømmerbro, og den klatrer til et veikryss med den blåblussede Lavstien (som begynner til venstre). En kort avstand utover, R-D Stien passerer under en stor overhengende stein, kjent som «Ship Rock» for sin likhet med baugen av et skip.
stien fortsetter fremover for å klatre Hogencamp Fjellet. Bare rock toppen av denne 1,353-fots fjellet – en av de høyeste stedene I Harriman State Park-gir et bredt panorama av området rundt. Tårnet synlig rett fram i det fjerne er en mikrobølgeovn stafett tårn for at & T, som ligger nær Gate Hill Road. Stien gjør en skarp venstresving her og begynner en jevn nedstigning, som snart går gjennom en ung hemlockskog.Ved foten av nedstigningen kommer du til «Times Square», preget av en peis ved siden av en stor stein. Det ble så kalt fordi det ligger ved krysset mellom tre stier og fungerer som et populært møtested for turgåere. Ta til høyre her og følg Arden-Surebridge (A-SB) Stien, merket med invertert-rød-trekant-på-hvite blazes (for å skille seg fra De røde prikkene på Ramapo-Dunderberg-Stien). A-SB-Stien går kort sammen med Den Lange Banen, men nesten umiddelbart bærer igjen og begynner en jevn nedstigning på en gammel gruvevei. I en halv mil, den når den nordlige enden av den gule-blazed Dunning Trail, hvor den krysser en bekk under en attraktiv kaskade.
Like utenfor strømmen krysset, vil du legge merke til en stor rektangulær kutt i lia til venstre for stien. Denne utgravningen er en del Av Pine Swamp Mine, et annet gruveprosjekt i området, som ble åpnet rundt 1830 og ble arbeidet periodisk til 1880. Som du fortsetter langs stien, flere andre utgravninger
og åpne groper (nå fylt med vann) kan også sees. En interessant funksjon, synlig i den andre utgravningen, er en lang, rund depresjon i fjellet-merket igjen av borekronen som ble brukt til å utgrave gruven.
etter å ha passert disse mine åpninger, stien bærer rett og går ned i skogen. Snart passerer du en steinmur og flere steinfundamenter til venstre for stien. Dette er rester av landsbyen som en gang huset arbeiderne ved den nærliggende gruven.A – Sb-Stien passerer nå ved Den nordlige enden Av Pine Swamp og begynner en oppstigning til en skulder Av Pine Swamp Mountain. ETTER å ha passert et veikryss Med Røde Kors-Stien, går A-Sb-Stien ned til parkeringsplassen ved Lake Skanatati, hvor turen begynte. Langs veien, Lake Askoti kan sees gjennom trærne til venstre.